06:34 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رییس سازمان بورس

برون‌رفت صنعت خودرو از بحران با اجرای «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»
قیمت‌گذاری دستوری، صنعت خودروسازی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»، یکی از راهکارهای خروج این صنعت از زیان‌دهی در صورت تداوم قیمت‌گذاری است. براساس این ماده، دولت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده، به خودروسازان است.
تقدیر از اقدامات رییس سازمان بورس برای معرفی دارندگان اطلاعات نهانی
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس ضمن تشکر از اقدام این سازمان در راستای شفافیت بیشتر و دسترسی بهتر و آسان‌تر ذینفعان بازار سرمایه به اطلاعات بنگاه‌ها، خواستار بررسی ابعاد دسترسی افراد به اطلاعات نهانی و موارد استفاده آنها شد.
افزایش تولید و اشتغال با جذب نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بورس
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ورود منابع مردم به سمت بازار سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند می‌توانند تامین مالی قوی‌تری را از این بازار داشته باشند و از این طریق نقدینگی را به سوی سرمایه‌گذاری در تولید سوق دهند که سبب افزایش تولید و اشتغال می‌شود.
پیام تبریک دکتر دهقان دهنوی به مناسبت روز «خبرنگار»
رئیس سازمان بورس واوراق بهادار به مناسبت هفدهم مردادماه روز «خبرنگار» ،در پیامی این روز را به اصحاب رسانه و اهالی قلم تبریک و تهنیت گفت. متن پیام دکتر محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و أوراق بهادار بدین شرح است؛
اوج گیری سود شرکت‌های بورسی نسبت به سال ۹۸
بنابر آمار موجود، سود خالص بیشتر شرکت های بورسی طی دو سال اخیر، نسبت به سال ۹۸ با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است. در این میان، حتی بانک ها و موسسات اعتباری که در سال ۹۸ با زیان همراه بودند به سود دهی رسیده اند.
تغییر و افزایش تدریجی دامنه نوسان قطعی است
به طور حتم دامنه نوسان با تغییر همراه می‌شود و معاملات بورس بر این دامنه نوسان کنونی مثبت و منفی پنج درصد متوقف نخواهد ماند.
آزادسازی سهام عدالت؛ فعلا تصمیمی نداریم
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تا زمانی که طراحی‌های لازم برای عدم تاثیر منفی این اقدامات بر بازار به پایان نرسد هیچ تصمیمی برای آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت اتخاذ نمی‌شود، اما بعد از طراحی ابزار‌های لازم، این اقدام به تدریج به مرحله اجرا خواهد رسید.
توقف معاملات بورس در روزهای تعطیل
نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تعطیلی سازمان بورس هم‌گام با تعطیلی یک هفته‌ای بانک‌های استان تهران خبر داد.
«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.
فصلی جدید در بین المللی شدن بازار سرمایه ایران
جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل در وبینار «ملاقات بازار» فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی (FEAS) بر بین المللی شدن بازار سرمایه ایران و تسهیل در دسترسی سرمایه گذاران خارجی به این بازار تاکید کرد.
کوتاهی مدیران بورسی دلیل تزریق نشدن منابع جدید!
نماد برتر - طبق اعلام صندوق توسعه ملی، بعد از مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اختصاص منابع صندوق به بازار سرمایه، فرایند آن بلافاصله در صندوق بررسی و در دستور کار قرار گرفته است ولی پیگیری نکردن سازمان بورس از بانک مرکزی و مشکلات تسعیر نرخ ارز توسط بانک منجر به اجرایی نشدن مصوبه شده است.
تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار
نماد برتر - در جلسه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه که به صورت آنلاین برگزار شد با انتشار اوراق موافقت شد.
تسهیل ورود تازه‌نفس‌ها به بورس
نماد برتر - در جلسه اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی ایران با رییس سازمان بورس، بخش خصوصی خواسته‌های خود برای ورود به بازار سرمایه را تشریح کرد.
سرمایه گذاری پیش نیاز اصلی تولید
نماد برتر - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت های بازار سرمایه، از برنامه های در دست اقدام این سازمان به منظور تحقق شعار سال سخن گفت.
اثر مثبت لغو قیمت گذاری دستوری در سه صنعت مهم بورس
نماد برتر - دبیر کانون کارگزاران بورس با اشاره به اثر رفع ابهامات و ایرادات قیمت‌گذاری دستوری صنایع خودرو، فولاد و پتروشیمی در تغییر جهت اساسی بازار از وعده اعطای مجوز به نهاد‌های مالی خبر داد.